Iskolánk hatodik évfolyamának matematika óráin képességük szerinti csoportbontásban dolgoznak a tanulók, több más tantárgyhoz hasonlóan. Ennek az oktatási módszernek a célja az, hogy az eltérő motivációval, érdeklődéssel és felkészültséggel rendelkező gyerekek a saját tempójuk szerint, differenciáltan sajátítsák el az előírt követelményeket.

Bizonyné Balogh Klára a Boldogságóra program keretében a februári témakörhöz kapcsolódva (megküzdési stratégiák) új pedagógiai módszert dolgozott ki az egyik hatodikos matematika csoport tagjainak motiválására, a minél eredményesebb tanulás érdekében történő ösztönzésükre.

A módszer lényege, hogy a tanulók saját elhatározásukból folyamatosan pontokat gyűjtenek, amelyek összevonhatóak, beválthatóak különféle egyéni és csoportos jutalmakra.

Így azoknál is lehet eredményt elérni, akik kevésbé fogékonyak, érdeklődőek a matematika, általában a tanulás iránt, de felkelthető a kíváncsiságuk, ha megfelelő és képességeikhez igazodó célokat tűzünk ki eléjük, pozitív pedagógiai szemlélettel és módszerekkel közelítünk feléjük.

A tanulók hamar, egy-két hét után ráéreztek a pontgyűjtés értelmére, és munkavégzésüket a célkitűzéseikhez igazítottak. Izgalommal várják a következő órákat, a kötelező leckék teljesítése mellett szorgalmi feladatokkal készülnek, hogy gyarapíthassák pontjaikat, és beválthassák azokat a saját maguk vagy osztályuk jutalmazására.
