Iskolánk alsó tagozatán első alkalommal próbálkoztak a tanulók Woki vonalkövető robot labirintusos táblajátékkal. A 2.b osztályosoknak Reichardné Réz Zsuzsanna, Zsazsa néni osztályfőnök vezetésével nagyon izgalmas játékban volt részük.

A Woki az első vonalkövető robot labirintusos táblajátékkal, amellyel valódi szórakozásban lehet részük a gyerekeknek. A barátságos kis robot a színek segítségével tud tájékozódni. Az irányok, a tájékozódás, a konstruáló készség, a logikai alapok megteremtésében, tanításában, fejlesztésében nagyon sokat segít a robotika bevonása az oktatásba.

A 81 db puzzle lap segítségével 60 különböző pályát lehet létrehozni. Ezeken a labirintusokon kell átnavigálni Wokit, akinek a vonalak segítségével meg kell találnia a kiutat. A gyermekekben tudatosul a valahonnan valahová jutás fogalma, könnyebben helyezik el magukat és a tárgyakat térben és időben. A kódfelismerés, az alkalmazás, ezek kombinációjának megalkotása, a pályák megtervezése és megalkotása síkban és térben már kisiskoláskorban az algoritmikus gondolkodásmód fejlesztésének kiváló módja.

A játékhoz nincs szükség semmilyen számítógépre vagy tabletre, így ideális lehet bárki számára. Saját pályákat is megalkothatnak a gyerekek, vagy követhetik a kihívások könyvében előre elkészített feladatokat. A készlet játékosan fejleszti a logikai képességeket, miközben megismerkednek a robotika alapjaival.

A Woki robot képes felismerni a programozó szimbólumok színét és amikor azokkal érintkezik, végrehajtja a beprogramozott műveletet, ezáltal a szimbólumok átgondolt elhelyezésével elvezethető azt a célállomáshoz. Miközben a Woki áthalad a labirintuson, hangokat ad ki és zenél. Amint a labirintus készen van és behelyezték a színkódolt elemeket az üres nyílásokba, odatehetik a Woki robotot a kiindulóponthoz és megfigyelhetik, hogy sikerül-e elvezetni a célhoz. Amint keresztülutaznak a labirintuson, a Woki robot különböző hangokat hallat és zenél, így a gyerekek garantáltan nem fognak unatkozni. Figyelemre méltó, hogy a robotokkal dolgozó csoportok már az első foglalkozások alkalmával felismerték annak jelentőségét, hogyha jól osztják ki a szerepeket, akkor kevesebb konfliktussal, és sikeresebben dolgoztak együtt.