
Iskolánk több mint egy éve szerezte meg a Regisztrált tehetségpont címet, létrehozva a Pétfürdői Horváth Tehetségpontot. Célunk, hogy intézményünk tanulói körében felismerjük a tehetséges gyermekek körét, személyre szabott programokkal fejlesszük képességeiket, lehetőségeket teremtsünk tehetségük minél teljesebb kibontására, versenyek szervezésével, illetve azokon való részvételi feltételek megteremtésével biztosítsuk fejlődésüket. Tehetségpontunk elindította az akkreditációs folyamatot a Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Országos Szövetségénél, melynek egyik feltétele a tehetségekkel foglalkozó pedagógusok továbbképzésen történő felkészítése feladataik eredményes ellátásra.

Az Oktatási Hivatal Székesfehérvári Pedagógiai Központja szervezésében tehetségpontunk koordinátorai, műhelyvezetői augusztus utolsó hetében háromnapos, harminc órás akkreditált képzésen vettek részt. A résztvevők: Bizony Istvánné, Cseresznyés Zsuzsanna, Járási Adrienn, Kujberné Bankó Beatrix, Oláh Viktória és Völgyi Gábor intézményünk műhelyvezetői, tehetség-koordinátorai, Borszukné Kropf Ilona, Héninger Ildikó, Kanizsay Zsolt (Székesfehérvár, Bugát Pál Technikum) pedagógusok, valamint Barták Péter, iskolánk intézményvezető-helyettese, tehetségpontunk iskolai felelőse.

A tehetségekért – felkészítés a felismeréstől a komplex fejlesztési lehetőségekig című program a tehetség figyelemfelhívó jeleinek megismerését, a tehetséges gyermekek azonosítását, a tanulókról történő információgyűjtést és azok feldolgozását, hasznosítását tűzte ki célul. A tehetséggondozás stratégiáinak megismerése, az adaptálható programokról történő ismeretszerzés, valamint ezek készítésének elsajátítása a továbbképzés kulcsponti eleme volt. A háromnapos továbbképzés – melyet Fehérvári Krisztina szakértő tartott – pedagógusonként konkrét portfólió (tehetségazonosító kérdőívek, tehetségdiagnózis, egyéni fejlesztési terv, tehetségfejlesztési program) elkészítésével zárult. A pedagógusok igazolást is kaptak az akkreditált tanfolyam elvégzéséről. A következő tanévben napi munkájuk során hasznosítják megszerzett ismereteiket.
